lørdag 7. april 2012

Pizzasnurrer

Dette er bursdagsmat i tillegg til de obligatoriske pølsene mener også fine å ta med på tur.
4 dl lunkent vann
2 ss olje
50 gr gjær
300 gr hvetemel
400 sanmalt hvete fin
1 ta salt
1/2 sukker/honning
Fyll:
2 ss olivenolje
2-3 dl pizzasaus
1 boks skinke
2 ts pizzakrydder
5 dl revet ost

Varm væsken til 37 gr og rør ut gjæren i litt av væsken. Tilsett resten av væsken, salt, sukker og mel. Jobb sammen til deig. Heves i ca 40 min under plast. Del deigen i to og kjevle ut to avlange leiver. Pendle med olje, ta på pizzasaus,skinke,litt ost og krydder. Rull sammen fra langsiden og skjær i skiver. Sett på bakebrett og dryss over litt ost og krydder. Etterhev i 30 min . Stek 12-14 min ved 225 gr. Midt i ovnen.
Jeg har brukt fint og grovt rugmel og da har det blitt ekstra saftig. Jeg økte til 350 gr hvetemel og ca 250 med fint rugmel og 100 grovt rugmel. Jeg brukte også provencekrydder istf pizzakrydder.

Ingen kommentarer: