tirsdag 17. april 2012

Kikertsuppe

Det er kanskje en litt spesiell smak på denne men jeg synes den er god og med mye smak (og så liker jeg godt kikerter da). Første gang hadde jeg ikke tahine og den ble bedre med tahine etter min smak.


Obs! Oppskriften er kun til 2 personer.
  •  1 bx kikerter
  • 1 gul løk
  • 2 fedd hvitløk
  • 1 squash
  • 2 stilker stangselleri
  • 5 dl vann + buljong
  • 1 ss vineddik eller sitronolje
  • (1 ss tahine)
  • 1 ts tørket timian
  • salt & pepper
 Rens og hakk løk og hvitløk, fres i olivenolje/smør. Kutt squash & stangselleri i biter og ha i gryta sammen med vann, buljong, tahine og timian. Hell vann av kikertene og ha i gryta og la koke i ca 10 min. Bruk stavmikser til å jevne suppen og smak til med salt, pepper og vineddik.

Kilde: Smalhans : sunn, god og rimelig mat av Gunda Djupvik


Ingen kommentarer: