lørdag 8. september 2012

Italiensk hurtigkylling

Tror dette er en ny favoritt av lettvinte middager :)

  • 250 g spinat
  • 3 dl tomatsaus
  • 4 kyllingbryst
  • 1 stk mozarella

Ha spinaten i en stor stekepanne og sett på varmen, la den falle sammen og legg i en smurt ildfast form. Ha tomatsaus over.
Brun filetene i stekepannen (kan med fordel krydre filetene godt) og legg i formen med skiver med mozarella på toppen.
180 gr i 20-30 min.

Jeg brukte dolmio økologisk pastasaus for den synes jeg er ganske god men hvis du vil lage egen: fres løk og hvitløk i en panne, ha i hermetiske tomater og litt sukker og en skvett eddik. La det koke inn.

Jeg tok det jeg hadde inne for å få litt mer grønnsaker til så det ble smørstekt champignon og løk... I tillegg til ris.

 Det ble ganske godt og kyllingen veldig saftig. Da er det bare å prøve!

Kilde: Klikk.no

Ingen kommentarer: